بدون نقشه راه، اعتباری برای مقابله با ریزگردها پرداخت نمی شود

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت مطالعه و تعریف پروژه ها برای مقابله با ریزگرد و نیاز مبرم کشور به اعتباری که از صندوق توسعه ملی به ریزگردها تعلق گرفته است گفت: بدون نقشه راه اعتباری برای مقابله با ریزگردها پرداخت نمی شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر سه شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با ریزگردها با حضور عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: از زمانی که همه امور مدیریت ریزگردها در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفت و دولت سیاستگذاری را برعهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشت، در تخصیص اعتبار، تاکید تنها برای کارهایی که مطالعات روی آنها انجام گرفته، بود و درهمین راستا رئیس این سازمان اعلام کرد برای کارهای بدون مطالعه هیچ گونه اعتباری داده نمی‌شود.

وی افزود: مرکز تحقیقات مراتع و جنگل‌های کشور نیز طی چند سال اخیر مطالعات گسترده‌ای را بر راههای مقابله با ریزگردها انجام داده است که نتایج کامل آن طی یک ماه آینده آماده می‌شود تا پس از آن تصویب به نقشه راه تبدیل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به کارهای انجام شده در کانون‌های ریزگرد بیان کرد: بهمن ماه سال ۱۳۹۵ به خاطر بروز پدیده گرد و غبار شرایطی خاصی بر استان و کشور حاکم شد، این پدیده با شدت بالا در استان شکل گرفت و با بارشی اندک موجب آسیب دیدن شبکه برق استان شد که پس از آن استان دچار بحران شد که برطرف کردن آن نیازمند اقدامات ضربتی و کارهای اصولی بود.شریعتی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت بر هیچکس پوشیده نیست گفت: سیستم هواشناسی استان نیز در حال مجهزتر شدن به سیستم‌ها و دستگاه‌های تخصصی مورد نیاز است.

استاندار خوزستان با تاکید بر ساماندهی کانال‌های سیلاب بر ادامه داد: با توجه به اینکه براساس پیش بینی‌ها سال پر بارشی در پیش داریم با ساماندهی کانال‌های سیلاب بر می‌توان در مقاطعی بخشی از سیلاب را به کانون‌های ریزگرد منتقل کرد تا رطوبت و سبزینگی در خاک ایجاد شود.

وی افزود: کانون‌های ریزگرد در خوزستان بیش از ۷۵ درصد سبزینگی دارند که نیازمند محافظت هستند.

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83379000/

تاریخ انتشار :

2019-07-02

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

برچسب :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری