بیست و سومین جلسه کمیته راهبردی گرد و غبار

بیست و سومین جلسه کمیته راهبردی گرد و غبار روز دوشنبه مورخ ۴/۹/۹۸ با حضور معاون محترم محیط زیست انسانی، معاون محترم محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، دبیر محترم ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار و نمایندگان دستگاه‌های عضو آیین‌نامه اجرایی آمادگی مقابله با پدیده گرد و غبار در محل سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.

در این جلسه ضمن بحث و بررسی در خصوص فرآیند سهم‌بندی و توزیع اعتبارات دستگاه‌های عضو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۸توسط نماینده ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار، به لزوم توجه به شیوه نامه ابلاغی سازمان برنامه و بودجه برای ارائه گزارش عملکرد و مستندسازی اقدامات در قالب گزارش‌های مکتوب تاکید گردید و پس از ارائه گزارشهای عملکرد توسط نمایندگان دستگاه های عضو آیین نامه مذکور، موارد زیر جمع بندی و به تصویب کمیته ملی رسید:
•    از کلیه دستگاه‌ها انتظار می‌رود که برنامه محور، عمل نموده و بر اساس مطالعات مصوب نسبت به درخواست اعتبار و اجرای عملیات مندرج در موافقتنامه اقدام نموده و از نگاه سهم‌خواهانه به اعتبارات اجتناب گردد.
•    تخصیص مرحله بعد صرفا بعد از مبادله موافقت‌نامه و ارائه گزارش مکتوب از عملکرد و میزان پیشرفت اقدامات به ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار و سازمان برنامه و بودجه امکان‌پذیر بوده و تأکید می‌گردد ارائه گزارش اقدامات سال ۱۳۹۷ (در مورد دستگاه‌های اجرایی که سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی اعتبار دریافت نموده‌اند) که بخشی از گزارش عملکرد مورد اشاره است، در لحاظ درصد تخصیص بعدی تأثیر جدی خواهد داشت.
•    مؤکدا اعلام گردید که احجام عملیات و مفاد موافقت‌نامه ملاک عمل بوده و عملیات خارج از موافقت‌نامه مورد قبول نبوده و با توجه به شرایط کشور لازم است از ایجاد تعهد مازاد بر عملیات پیش بینی شده و توافق شده با ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار بشدت پرهیز و در این زمینه در صورت عدم رعایت این موضوع، ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و سازمان برنامه و بودجه مسئولیتی نداشته و دستگاه اجرایی پاسخگو خواهد بود.

•    همه دستگاه‌های اجرایی عضو، بر اساس وظیفه سازمانی خود ملزم به ارائه گزارش و همچنین نظارت بر حسن اجرای عملیات مندرج در موافقت‌نامه متبادله که از وظایف ذاتی آنها به شمار می‌رود می باشند.
•    ضمن اعلام این که عدم دریافت اعتبار از محل صندوق توسعه ملی نافی انجام وظایف ذاتی دستگاه‌های عضو ستاد به منظور مقابله با این پدیده نمی باشد، لازم است علاوه بر دستگاه‌های دریافت‌کننده اعتبار در سال‌های جاری،کلیه دستگاه‌های عضوستاد لغایت پایان آذرماه سال جاری گزارش شش‌ماهه دستگاه متبوع خود را برای انعکاس به هیئت محترم دولت، به ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار ارائه نمایند.

منبع خبر:

https://www.doe.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=NEWS&ID=79abdbb4-a98c-4ebf-8a08-0816ae0587b7&WebPartID=99cf5f01-5f0a-43ff-aa19-b9aa08b22f4b&CategoryID=8fa08b9b-be77-4df9-bdb4-49a76c87ab0e

تاریخ انتشار :

2019-12-02

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری