تاکید ایران و اسپانیا بر توسعه همکاری های زیست محیطی بین دو کشور

مسعود تجریشی معاون سازمان حفاظت از محیط زیست جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در حاشیه اجلاس جهانی آب و هوایی مادرید با «هوگو موران فرناندز» قائم مقام وزیر محیط زیست اسپانیا دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، طرفین در این دیدار که در محل وزارت محیط زیست اسپانیا برگزار شد مسائلی همچون روابط دوجانبه، لزوم تلاش برای حفاظت از محیط زیست و توفیقات اجلاس جهانی مادرید برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را مورد تاکید قرار دادند.

قائم مقام وزیر محیط زیست اسپانیا تاکید کرد: اسپانیا و اتحادیه اروپا اعتقاد دارند که مقابله با مشکلات جهانی نیازمند پاسخ هماهنگ و اجماع بین المللی همه کشورهاست و هرگونه اقدام یکجانبه در این امور می تواند موفقیت جهانی در چالش های مختلف را به خطر بیاندازد.

در این دیدار دکتر تجریشی که از سوی حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران همراهی می شد، پیشنهادهای مشخصی برای همکاری بین دو کشور در زمینه های مدیریت پسماندهای شهری، صنعتی و معدنی؛ کاهش آلودگی هوا؛ و یا مقابله با پدیده گرد و خاک مطرح نمود که با استقبال طرف اسپانیایی مواجه شد.

در پایان مقرر شد لیست پروژ ها در هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید نهایی شود و با برگزاری نشست های مشترک با طرف اسپانیایی، شرایط برای همکاری بین شرکت های دو کشور، اعم از دولتی و خصوصی، فراهم شود.

منبع خبر:

https://www.doe.ir/portal/home/?news/196210/963034/1092172/

تاریخ انتشار :

2019-12-13

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

افزایش بارندگی با استفاده از امواج صوتی

دانشمندان چینی برای افزایش بارندگی در فلات تبت از امواج صوتی استفاده می کنند. تیمی از دانشگاه تی. سینگوا از انرژی صوتی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری