رییس سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: ایران، پیشرو در مقابله با بیابان‌زایی در جهان

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ایران جز کشورهای پیشرو در زمینه بیابان‌زدایی بوده و حدود شش دهه است که کشور ما در این زمینه فعالیت می‌کند و نتیجه این فعالیت، ایجاد ۲ میلیون هکتار جنگل دست کاشت در بیابان‌ها است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها به نقل از ایانا، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده فائو و اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ و در ۲۲ استان کشور، ۴۴۸ پروژه مقابله با بیابان‌زایی در سطح ۱۲۷ هزار هکتار انجام شده که این پروژه‌ها شامل نهال‌کاری، مالچ پاشی، بادشکن زنده و غیر زنده و مدیریت هرزآب بوده و امروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ٧٥٠٠ میلیارد ریال بود اما امسال اعتبارات این حوزه هم کاهش یافته و به ۲۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
منصور پیش‌بینی کرد: ۱۲۱ هزار هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی در سال ۹۹ انجام شود.
وی با اشاره به تشکیل کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی خاطرنشان کرد: کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی از سه دهه قبل در سازمان ملل متحد تشکیل شد و در همان زمان سازمان ملل در زمینه فشار بیش از حد به طبیعت، به جامعه جهانی هشدار داد.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: مواردی از قبیل مصرف گرایی و تولید انبوه زباله، پیامدهای خطرناکی برای منابع طبیعی به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش جمعیت جهان و نیاز به آب و غذا گفت: حدود سه میلیون نفر از جمعیت جهان در معرض آسیب‌های ناشی از بیابان‌زایی هستند، همچنین ۱۲ میلیون هکتار از اراضی در جهان نیز در معرض تخریب و نابودی قرار دارند.
منصور افزود: تا سال ۲۰۵۰ نیاز به منابع آب و غذا در جهان به ترتیب ۵۵ و ۵۰ درصد رشد خواهد کرد.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: ایران جزو کشورهای پیشرو در زمینه بیابان‌زدایی بوده و حدود شش دهه است که کشور ما در این زمینه فعالیت می‌کند و نتیجه این فعالیت، ایجاد ۲ میلیون هکتار جنگل دست کاشت در بیابان‌ها است.
در پایان این مراسم از پیشکسوتان، کارشناسان و مسئولان حوزه مقابله با بیابان‌زایی در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، رییس سازمان جنگل‌ها در پایان مراسم روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی یک اصله نهال در محوطه سازمان غرس کرد و اظهار امیدواری کرد که تلاش‌های سازمان باعث جلوگیری از گسترش بیابان‌ها و تبدیل بیابان‌ها به مراتع و جنگل‌ها شود.

گفتنی است مدیران کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان‌های بیابانی کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانسی در جلسه حضور داشتند و مدیران کل استان‌های کرمان، اصفهان و خراسان جنوبی گزارش از اقدامات خود در حوزه مقابله با بیابانزایی ارائه کردند.

منبع خبر:

https://frw.ir/02/Fa/News/News.aspx?nwsId=73881

تاریخ انتشار :

2020-06-16

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری