۵ هزار هکتار از عرصه‌های خراسان جنوبی در مقابل بیابان‌زایی مهار می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با تصویب ۷۷ میلیارد تومان برای منابع طبیعی و آبخیزداری استان، پنج هزار هکتار از عرصه‌های این استان در مقابل بیابان‌زایی مهار می‌شود.

علیرضا نصرآبادی در حاشیه مراسم روز درختکاری که با حضور استاندار خراسان جنوبی در پارک جنگلی بیرجند برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: خراسان جنوبی یکی از پنج استان درگیر با پدیده گرد و غبار کشور است و امسال برای مقابله با بیابان‌زایی در استان اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شد.

وی سطح در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در خراسان جنوبی را پنج هزار هکتار اعلام کرد که بیشترین سطح عملیات اجرایی در کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه سه میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد این موضوع شرایط این استان را ویژه‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: با اعتبار تخصیص یافته امید است شرایط استان در حوزه مقابله با بیابان‌زایی و همچنین افزایش سرانه فضای سبز تا سال آینده تغییرات چشمگیری داشته باشد.

نصرآبادی وسعت پوشش جنگلی استان را ۶۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: گونه‌های غالب این جنگل‌ها بنه و بادامشک است.

وی افزود: گونه‌های منحصر به فرد جنگلی مانند دیودال، زبان گنجشک وحشی و سنو جزو مهمترین پوشش‌های جنگلی این استان است.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش سرانه فضای سبز گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته علاوه بر هفته منابع طبیعی در حوزه اجرا اقدامات موثری مانند طرح مالچ پاشی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مالچ پاشی، افزایش تعداد نهالستان‌های استان و رسیدن به تولید بیش از ۲ هزار اصله نهال را از مهمترین برنامه‌های اجرایی امسال دانست.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی با همکاری شهرداری بیرجند، تعداد ۲ هزار اصله نهال را به یاد ۲ هزار شهید استان به مرور غرس می‌کند. 

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83702827

تاریخ انتشار :

2020-03-05

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری