افزون بر ۷۳ میلیارد تومان برای مقابله باریزگردها در کرمان جذب شد

به گزارش دریافتی ایرنا، علی‌محمد طهماسبی روز یکشنبه در نشست کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار در کرمان افزود: کرمان سومین استان در جذب اعتبارات گرد و غبار در سال ٩٨ بوده است.

وی ضمن تقدیر از برگزاری مرتب کارگروه گرد و غبار کرمان و نظارت مدیریت استان بر عملکرد سازمانهای مرتبط باریزگردها، گزارشی از تحقیقات انجام شده در مناطق غبار خیز کشور و چگونگی توزیع اعتبارات ارائه کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان هم در این نشست اظهار داشت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با ١٧ درصد کانون گرد و غبار و درگیری تمام سال با این معضل از کمبود اعتبارات در این حوزه رنج می برد.

گرد و غبار

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی عنوان کرد: با وجود اعلام اختصاص اعتبار ٧٣ میلیارد تومانی امسال برای گرد و غبار این مبلغ ٩ درصد اعتباراتی است که برای جنوب شرق و شرق در نظر گرفته شده است و کرمان نیازمند اعتبار بیشتری در این حوزه است.

وی در ادامه بر برگزاری مرتب کارگروه ها در استان کرمان اشاره کرد و گفت: محیط زیست موظف است هر سه ماه این گزارشات را به ستاد کشوری اطلاع دهد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان داشت: شهرداری با ایجاد کمربند سبز  کمک بزرگی به حفظ شهر کرمان در برابر گرد و غبار می کند و لازم است منابع طبیعی برای ایجاد کمربند سبز و احداث باد شکن زنده این ارگان را حمایت کند.

نشست کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست کشور و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولان در محل استانداری کرمان برگزار شد.

 پیگیری اعتبارات مقابله با گرد و غبار استان کرمان در سال جاری دستور کار نشست است.

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83548751

تاریخ انتشار :

2019-11-10

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری