خسارات سالانه ۳۳۰ میلیارد ریالی فرسایش بادی به استان سمنان

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان : فرسایش بادی براساس آخرین مطالعات در سال ۹۸، سالانه ۳۳۰ میلیارد ریال خسارت اقتصادی و زیست محیطی در این استان به بار می آورد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان، علی ترابی افزود: ۳۲ کانون بحرانی فرسایش بادی در استان سمنان وجود دارد که یک میلیون و ۳۷۰ هزار هکتار از عرصه‌ منابع طبیعی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی بیان کرد: وسعت کانون بحرانی فرسایش بادی در استان سمنان طبق آخرین مطالعات در سال ۹۸، ۵۵۰ هزار هکتار گزارش شده است.
رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطر نشان کرد: خشکسالی‌های پی در پی و کاهش بارندگی موجب بیابان‌زایی و از بین رفتن پوشش گیاهی در سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه به جز شهرستان مهدیشهر که مناطق بیابانی ندارد، در سراسر استان سمنان عملیات بیابانزدایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون در ۱۱۰ هزار هکتار از مساحت استان سمنان جنگل‌کاری اجرا شده که نقشی مهم در بیابانزدایی داشته است.
وی اظهار داشت: ۶ هزار هکتار عملیات بیابانزدایی سال گذشته با هدف حفظ پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش بادی در استان سمنان انجام شد.

ترابی یادآور شد: طرح‌های بیابانزدایی در استان سمنان با اولویت مناطق در معرض فرسایش بادی و کانون‌های گرد و غبار اجرا می‌شود.
رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای بیابانزدایی در استان اختصاص یافت که بیش از نیمی از این اعتبارات تخصیص یافت و قول‌هایی برای تخصیص باقیمانده اعتبارات اختصاص یافته داده شده است.

منبع خبر:

https://www.iribnews.ir/fa/news/2716901/

تاریخ انتشار :

2020-05-17

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری