سالانه ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با گرد و غبار در کشور تخصیص داده می‌شود

عیسی کلانتری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ممانعت و مقابله با گرد و غبار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از سه سال پیش تاکنون هر سال ۱۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با این پدیده تخصیص داده و بین دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه سازمان چنگل ها و مراتع برای جلوگیری از خیزش گرد وغبار و تثبیت شن های روان توزیع شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه این میزان بودجه زیر نظر ستاد گرد و غبار کشور هزینه می‌شود، اضافه کرد: برنامه هایی در جهت کاهش گرد و غبار و رفع مشکل عوامل داخلی آن در این مدت اجرا شده است.

سنندج – ایرنا – معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سالانه ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور تخصیص داده می‌شود.

کلانتری سپس با اشاره به اینکه تالاب زریبار یکی از تالاب های مهم کشور است ولی ورود مواد آلی و فاضلاب روستاهای اطراف عمر این تالاب را هر سال کوتاه تر می‌کند، افزود: با همکاری استانداری کردستان و وزارت نیرو اقدامات خوبی در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب و مواد آلی به این تالاب انجام شده است.  

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه حفظ تالاب زریبار مستلزم تعامل و همکاری مردم و مسوولان استان است، یادآور شد: کردستانی ها همواره در حفظ محیط زیست پیشتاز بوده و از بهترین حافظان تالاب زریبار هم خود جوامع محلی هستند.  

همایش ویژه روز جهانی تالاب‌ها روز شنبه ۱۲ بهمن همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مسوولان استانی و اساتید دانشگاهی در محل دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.  

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83654420

تاریخ انتشار :

2020-01-31

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری