عامل ۷۰ درصد ریزگردها در استان بوشهر، کانون محلی است

فرهاد قلی‌نژاد درگفت و گو با ایرنا افزود: در سال های قبل در استان بوشهر ۱۶ کانون ریزگرد شناسایی شده که در این ارتباط طرح ملی تعیین کانون‌های بیابان کشور در حال تدوین بوده و برش‌های استانی آن نیز آماده شده است.

وی بیان کرد: در این طرح وضعیت دقیق تر کانون‌های بیابانی و مساحت آنها مطالعه و همچنین مساحت شهرهایی که متاثر از غبار هستند در این مطالعه مشخص شده است.

قلی‌نژاد ادامه داد: کانون‌های گرد و غبار استان بوشهر واقع در جنوب، مرکز و شمال این استان است که مهمترین و تاثیر گذارترین  در بحث کانون‌های گرد و غباری واقع در منطقه حله است که می‌تواند شهر بوشهر را متاثرکند.

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: ۷۰ درصد از عوامل روزهای غبارآلود این استان کانون‌های داخلی و مابقی از استان خوزستان و کشور عراق است.

وی گفت: در بحث حله احیا این تالاب با پایداری آب مورد تاکید ویژه‌ای قرار گرفته تا از این طریق با بیابان‌زایی مقابله کنیم چراکه کاهش حقابه تالاب حله منجر می شود شاهد گسترش کانون‌های بیابان در اطراف شهر بوشهر باشیم.

قلی‌نژاد ادامه داد: همچنین برای مقابله جدی در ابن رابطه باید بحث‌های بهداشتی در شهرها در مصوبه کارگروه گرد و غبار استان بوشهر گنجانده شود  تا مردم هشدارها و پیام‌ها را دریافت کنند.

وی گفت: کارگروه استانی گرد و غبار استان بوشهر در راستای کارگروه ملی گرد و غبار کشور به طور منظم درحال تشکیل است.

وی افزود: این کارگروه علاوه بر بررسی کانون‌های بیابان پروژه های سال ۹۸ که باید در کانون‌های بیابان استان در جهت مقابله با گرد و غبار اجرا شود را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قلی‌نژاد ادامه داد: مقرر شده ظرف ۱۰ روز پروژه های اجرایی تعیین شده برای کانون ها تعیین و به ستاد ملی گرد و غبار کشور اعلام شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان بوشهر در حال اندازه‌گیری ذرات گرد و غبار هستند.

قلی‌نژاد ادامه داد: ذرات گرد و غبار درروزهایی که هواشناسی پیش‌بینی گرد وغبار داشته به ستاد مدیریت بحران استانداری اعلام می‌شود تا چنانچه ذرات بیش از میزان استانداردهای تعیین شده باشد نسبت به تصمیم گیری در خصوص تعطیلی فعالیت مدارس و اعلام پیام ها و هشدارهای بهداشتی به مردم اقدام شود.

وی عنوان کرد: در یک سال گذشته میزان ذرات هوای بوشهر در حد بحرانی برای تعطیلی توقف فعالیت ها نبود و امیدواریم با بارش های خوب در سال آبی ۹۷-۹۸ داشتیم شاهد کاهش روزهای غبارناکی استان باشیم.

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83533258

تاریخ انتشار :

2019-10-28

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری