معادن اردکان منبع تولید ریزگرد هستند/ بیش ‌از ۹۰ درصد معادن با توان غبارزایی بالا در محدوده اردکان

فرماندار اردکان با بیان این‌که بیش‌تر مشکلات آلودگی هوا به علت شرایط برودت هوا در زمستان رخ می‌دهد، گفت: معادن اردکان عمده منبع تولید ریزگرد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز شهابی زاد با بیان اینکه اردکان رتبه چهارم استان یزد در مبارزه با آلودگی هوا را دارد، اظهار داشت: بیش‌ترین تعداد صنایع فولادی، سنگ‌شکن و… در این شهرستان واقع شده و مشکلات زیادی در خصوص آلودگی هوا و محیط زیست شکل گرفته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌وی ادامه داد: براساس تحقیقات اخیر درباره کانون‌های مولد گرد و غبار استان، بیش‌از ۹۰ درصد معادن با توان غبارزایی بالا در محدوده شهرستان اردکان قرار دارد که این رقم قابل توجه است.

‌‌‌‌‌‌‌فرماندار اردکان با بیان اینکه در اولویت‌های مبارزه با آلودگی، شهرستان اردکان علی‌رغم وسعت بالا و صنایع متعدد مادر، پس از اشکذر، میبد و یزد در رتبه چهارم قرار گرفته است اضافه کرد: این آمار بدین معناست که ادعاهای موجود که اردکان را در صدر شهرستان‌های آلوده استان قرار می‌داد؛ واقعیت ندارد؛ هرچند باید تلاش‌ها در این راستا مضاعف شود.

‌‌‌‌‌‌وی، معادن شهرستان را عمده منابع تولید ریزگرد دانست و افزود: هماهنگی لازم برای نظارت بیش‌تر دستگاه‌های استان و شهرستان بر معادن و راه‌های دسترسی آن‌ها به‌عمل خواهد آمد.

شهابی زاد، کار علمی و تحقیقاتی از سوی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با حمایت صنایع مختلف و نیز استفاده از اعتبارات پژوهشی استان را در این خصوص خواستار شد و عنوان کرد: روش‌های سنتی و اکتفا به آن‌ها توان مبارزه با حجم ریزگردها و سایر آلودگی‌ها را نخواهد داشت.

‌‌‌‌‌‌‌‌فرماندار اردکان اظهار داشت: کار علمی و مستند و تصمیم‌گیری براساس آن باید در حوزه محیط‌زیست شهرستان مدنظر قرارگیرد و برخی اظهارنظرها از سوی افرادی غیرکارشناس که در رسانه‌ها صورت گرفته، نگرانی‌های جدی‌ای در بین مردم به‌وجود آورده است.

معادن اردکان منبع تولید ریزگرد هستند

منبع خبر:

https://www.ilna.ir/بخش-استان-ها-۱۵/۷۸۴۲۵۷-معادن-اردکان-منبع-تولید-ریزگرد-هستند-بیش-از-درصد-معادن-با-توان-غبارزایی-بالا-در-محدوده-اردکان

تاریخ انتشار :

2019-07-13

منتشر کننده :

admin

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری