وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

زاهدان – ایرنا – خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی نشان می‌دهد همچنان تا اواسط هفته آینده وزش باد با سرعت حدود ۷۰ تا ۹۰ و گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت در شمال استان ادامه دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه وزش باد شدید و گردوخاک تا اواسط هفته آینده در شمال استان تداوم دارد، اما عصر امروز قدری از شدت وزش باد در شمال استان کاسته می شود.

علی ملاشاهی افزود: به سبب وزش باد و خیزش گردوغبار احتمال اختلال تردد در محورهای ارتباطی شمال سیستان و بلوچستان وجود دارد. وی ادامه داد: در بعد از ظهرها به ویژه بعد از ظهر امروز از شدت باد و گردوخاک در نواحی شمالی استان کاسته می شود.


ملاشاهی ادامه داد: از امروز در شمال سیستان و بلوچستان روند افزایش تدریجی دما رخ خواهد داد. وی گفت: بعد از ظهر امروز در زاهدان و سایر نقاط نوار شرقی باد و گردوخاک و افزایش غلظت غبار انتظار می‌رود. همچنین روزهای جمعه و شنبه وزش باد در این مناطق شدید شده و کاهش ۲ تا ۳ درجه ای دما را خواهیم داشت.


رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی دو روز آینده در جنوب استان در ساعات بعدازظهر رشد ابر پیش بینی می‌شود و در ارتفاعات شرایط برای رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای مهیاست.
ملاشاهی افزود: در سواحل وزش باد موجب خیزش گرد و خاک در برخی نقاط شده و دریای عمان مواج مواج پیش بینی می شود.

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83381488/

تاریخ انتشار :

2019-07-04

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری