وزش باد شدی طی دو روز آینده/ وقوع پدیده گرد و غبار در ۷ استان کشور

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید در نوار مرزی غرب و جنوب غرب کشور، گفت: یکشنبه و دوشنبه در جنوب استان های سمنان و تهران و یزد، اصفهان، قم و مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید، وقوع پدیده گرد و غبار پیش بینی می شود.

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، شرق و ارتفاعات شمال فارس، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی روز دوشنبه در دامنه های شرقی زاگرس مرکزی در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: با شمالی شدن جریان بر روی دریای خزر، ابرناکی، کاهش دما و بارندگی در استان های گیلان، مازندران و اردبیل و به تدریج در استان گلستان آغاز می شود.

وظیفه خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان دمای هوا ۴ تا ۶ درجه کاهش می یابد و بارش باران با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر سواحل دریای خزر در استان خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی در گلستان رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: طی ۵ روز آینده در سایر مناطق کشور آسمان صاف و هوای گرم ماندگار خواهد بود و سواحل دریای خزر نیز از روز سه شنبه تا آخر هفته روند افزایش دما خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به وزش باد شدید در نوار مرزی غرب و جنوب غرب کشور، گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب استان های سمنان و تهران و در استان های یزد، اصفهان، قم و مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی سه روز آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب خواهد بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌منبع خبر:

http://shabestan.ir/detail/News/808944

تاریخ انتشار :

2019-07-14

منتشر کننده :

admin

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری