وقوع گرد و غبار در شهرستان های زابل و فهرج

طوفان گرد و غبار زابل را در بر گرفت

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز وزش باد شدید در زابل سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی  به ۳۰۰۰ متر شد.

محمود دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت از امروز بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا صبح امروز به ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد شدید سبب در زهک نیز موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد به طوری که شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به ۳۰۰۰ متر کاهش یافت.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش بادهای  شدید ۱۲۰ روزه تا جمعه در شمال استان ادامه دارد 

دیانتی اضافه کرد:  وزش این بادها علاوه بر کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا، در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری خوداری شود و در تردد در محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان- زابل احتیاط شود.

غلظت گرد و غبار در فهرج ۹۴ برابر حد مجاز

فرماندار فهرج گفت: غلطت ریزگرد‌ها و گرد و خاک در فهرج بر اساس اعلام داده‌های دستگاه پایش وضعیت هوای محیط زیست صبح امروز به ۹۴ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیر باقری زاده فرماندار فهرج گفت: غلطت گرد و غبار در فهرج بر اساس اعلام داده‌های دستگاه پایش وضعیت هوای محیط زیست صبح امروز به ۹۴ برابر حد مجاز رسید.

فرماندار فهرج از شهروندان فهرجی خواست تا کاهش غلظت گرد و غبار از ایاب و ذهاب غیر ضروری خوداری کنند.

او اظهار داشت: عبور و مرور در محور‌های مواصلاتی فهرج_ زاهدان و فهرج _ایرانشهر در جریان است و غلظت گرد و غبار باعث کاهش شعاع دید شده‌ است.

شهرستان فهرج سال‌ها است که از گرد و غبار رنج می‌برد و طوفان سالیانه خسارات قابل توجهی به مزارع کشاورزی این شهرستان وارد می‌کند و شدت طوفان گاهی به حدی است که محور مواصلاتی فهرج. زاهدان و فهرج. ریگان را مسدود می‌کند.

منبع خبر:

https://www.yjc.ir/fa/news/7382151/

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/03/19/2281635/

تاریخ انتشار :

2020-06-08

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری