کاهش نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد خوزستان به یک هزار هکتار

اهواز – ایرنا – سرپرست منابع طبیعی خوزستان با اشاره به کاهش اعتبارات نهال‌کاری در کانون‌های گرد و غبار این استان گفت: امسال نهال‌کاری در کانون‌های بحرانی گرد و غبار به یک هزار هکتار رسیده است.

کوروش کیانی در گفت وگو با ایرنا به مناسبت روز ملی درختکاری اظهار داشت: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح مقابله با ریزگرد به این اداره کل اختصاص یافته که ۶۷۰ میلیارد ریال از آن برای مراقبت و نگهداری نهالکاری‌های انجام شده در سال‌های گذشته، هزینه شده است.

به گفته وی امسال اعتبارات گرد و غبار به صورت ملی توزیع شده و به بخش‌های دیگر اختصاص یافته بود.

وی تاکید کرد: استانی شدن اعتبارات و اختصاص ردیف اعتباری مستقل به برنامه مهار کانون‌های گرد و غبار از برنامه‌های سال آینده است.

کیانی درباره برنامه‌های این اداره کل در سال جاری، توضیح داد: مراقبت از ۲۰ هزار هکتار نهالکاری در کانون‌های گرد و غبار، قرق ۱۱۲ هزار هکتار از عرصه‌ها و نهالکاری جدید در یک هزار هکتار از کانون‌ها در برنامه است.

وی با تشریح اقدامات این اداره کل در مهار کانون‌های گرد و غبار در سال های ۹۵ تا ۹۷، اظهار داشت: در این مدت ۲۶ هزار و ۳۲۰ هکتار نهالکاری در کانون‌های گرد و غبار در جنوب شرق اهواز انجام شده است.

کیانی افزود: مراقبت و نگهداری در ۲۵ هزار هکتار از عرصه ها و پنج هزار هکتار مدیریت هرزآب نیز در همین راستا اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات مالچ‌پاشی و نهارکاری ۲۳ هزار هکتار از شن‌زارها، اضافه کرد: ۱۳۲ هزار هکتار قرق برای حفاظت از پوشش گیاهی فعلی عرصه‌ها و ۱۲۲ هزار هکتار نیز مدیریت چرا انجام شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، مقرر شده است که از ظرفیت بخش‌های غیردولتی برای اجرای طرح مهار کانون‌های گرد و غبار استفاده شود، در همین راستا طرحی ارائه شده تا از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت به همکاری کنیم.

وی با تاکید بر مشارکت همگانی برای مهار کانون‌های ریزگرد در استان، اضافه کرد: تنها در صورتی که عزم عمومی و مشارکت باشد می‌توانیم به اهداف خود برسیم و استفاده از ظرفیت مردمی علاوه بر تسریع در مهار این کانون‌ها، می تواند به اشتغالزایی در منطقه نیز منجر شود.

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83703113

تاریخ انتشار :

2020-03-05

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری