۷۴ هزار هکتار اراضی مستعد ایجاد گرد و غبار در استان تهران

دومین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در سال جاری، پیش از ظهر امروز با حضور استاندار تهران و اعضاء و به دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در محل استانداری تهران تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه در این جلسه بررسی کانون‌های منشأ گرد و غبار استان تهران به عنوان نخستین دستور کار مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت وگزارشی توسط مدیرکل دفتر مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد، افزود: در بحث مبارزه با گرد و غبار، مطالعاتی در کانون‌های مستعد گرد و غبار انجام شده است و ۷۴ هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی در استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند که در این جلسه راهکارهای مختلف برای مقابله با این پدیده مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه با توجه به وظایف دستگاه‌های مربوطه راهکارهای مختلف مطرح شد، اظهار داشت: مقرر شد از این پس برنامه و دستورالعمل مشخصی برای هر یک از دستگاه‌های مربوطه تدوین شود تا هر یک در راستای وظایف خود در جهت مقابله با این پدیده گام‌هایی را بردارند.

کلانتری در ادامه به بررسی موضوع افزایش آلاینده ازن در هوای تهران نیز اشاره داشت و گفت: گزارشی از سوی سازمان هواشناسی در این جلسه مطرح شد و بر اساس گزارش ارائه شده افزایش دما موجب افزایش آلاینده ازن درهوای تهران شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران ادامه داد: ازن آلاینده‌ای ثانویه است و راهکارهای کاهش آن توسط سازمان هواشناسی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ازن از گذشته نیز وجود داشته و آلاینده‌ای است که مختص فصل گرماست و با افزایش دما میزان آن افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر میزان آن در تهران ۸۵ است، افزود: نسبت به سال گذشته ۲ روز میزان ازن بالا رفته بود که باید تصمیماتی اتخاذ شود تا آلاینده‌های انسان ساخت، ناکس و هیدروکربن‌ها کاهش پیدا کرده و بتوان فصل گرما را بدون مشکل سپری کنیم.

منبع خبر:

https://www.mehrnews.com/news/4659164/

تاریخ انتشار :

2019-07-07

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری