منشا ریزگردهااصفهان کجاست؟ پدیده گرد و غبار تا ۲ روز آینده مهمان استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وزش باد شدید شرقی طی دو روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به وزش بادهای شرقی، در بعضی از مناطق شرق، و بعضی از نقاط مرکزی استان شاهد پدیده گرد و غبار خواهیم بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت کیفی هوای استان، اظهار داشت: وزش باد شرقی شدید از سمت سمنان آغاز شده که منجر به فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در سمنان و بعضی از مناطق شرقی استان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از زمان شناسایی مراکز کانون‌های گرد و غبار، دستگاه‌ها عهده‌دار مسئولیت‌هایی شده‌اند، گفت: محیط زیست استان اصفهان با همکاری دیگر استان‌ها به صورت مستمر اقدام به  عملیات مالچ پاشی و کنترل کانون‌های گرد و غبار  درمجاورت مناطق استان اصفهان کرده است.

وی تصریح کرد: بعد از شناسایی کانون‌های جدید و اعزام کارشناسان جهت بررسی، کشت گونه‌های گیاهی متناسب با شوری و خشکی، ایجاد باد شکن و مالچ پاشی در مناطق مختلف در استان در حال انجام است.

شیشه‌فروش ادامه داد:  برای فردا و پس فردا هم با توجه به وزش بادهای شرقی در بعضی از مناطق شرق، جنوب و بعضی از نقاط مرکزی استان پدیده گرد و غبار وجود دارد، هر چند که این پدیده مختص استان اصفهان نیست و در استان‌های خراسان، کرمان و سیستان و بلوچستان این بادها شروع به وزیدن گرفته و آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: دستگاه‌های مرتبط به صورت مستمر در حال فعالیت هستند ولی از آنجایی که استان اصفهان حدود ۳۰ درصد مناطق بیابانی دارد و در مجاورت کویر نمک در قم، ریگ جن در سمنان و کویر یزد هستیم معمولا شرایط بیابان‌زایی در این مناطق تشدید می‌شود و نیاز به انجام اقداماتی هست که دستگاه‌های ذیربط در حال اجرا هستند.

منبع خبر:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/05/16/2071210

تاریخ انتشار :

2019-08-07

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری