پارچه سوپر جاذب- شرکت بسپار فراورش ایرانیان

شرکت بسپار فراورش ایرانیان در سال ۱۳۹۵ توسط تعدادی از متخصصان  و اساتید دانشگاه تاسیس گردید. این شرکت در پارک علم و فناوری مدرس مستقر  می باشد و هدف اصلی از تاسیس این شرکت تولید دستگاه Force Spinning  برای نخستین بار در ایران و آسیا  تولید نانو الیاف و تجهیزات پلیمری  می باشد.

این شرکت دارای مجوز دانش بنیان، دارای گواهی ثبت اختراع، دارای تاییدیه از کمیته نوآوری و مالکیت فکری ستاد توسعه فناوری نانو می باشد.

پارچه سوپر جاذب یکی از محصولات این شرکت است که در بیابان زدایی و حفظ رطوبت خاک کاربرد دارد.

امروزه برای جذب مایعات و سیالات از جاذب ها استفاده می کنند. اما تا کنون تمامی جاذب ها به صورت پودر بوده اند. یکی از جاذب های پر کاربرد پارچه های  جاذب آب می باشد.

شرکت بسپار فراورش ایرانیان برای اولین بار توانایی تولید پارچه های جاذب را در اختیار داشته این پارچه ها کاملا تولید داخل است و کاربرد های متعددی دارند یکی از اساسی ترین کاربردهای پارچه های جاذب در بیابان زدایی و مهار گرد وخاک  است.

این پارچه ها می توانند در ابعاد مختلف استفاده شوند و در کاربرد های مختلف همچون کشاورزی، پزشکی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرند. پارچه های سوپر جاذب که هم اکنون در بازار موجود هستند، به صورت چند لایه است و مابین لایه ها از پودر استفاده شده است که این پودرها به مرور زمان از بستر لایه نگهدارنده خارج می شود و خاصیت جذب آن کاهش پیدا می کند ولی پارچه های سوپر جاذب تولید شده شرکت بسپار فراورش ایرانیان به صورت یه لایه بوده و جنس خود پارچه به صورت سوپر جاذب است و قابلیت چند بار مصرف دارد که بعد هر بار مصرف کیفیت آن کاهش پیدا نمی کند.

این پارچه ها بیش ار ۷۰ درصد وزن خشک خود، آب جذب می کنند.

منبع خبر:

faravaresh.co

بروشور شرکت

تاریخ انتشار :

2020-01-18

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


بهره‌گیری چین از فناوری در توسعه کشاورزی دیم

کشت دیم نقش مهمی در تضمین امنیت غذایی، حفاظت از زیست‌بوم‌ها، و کاهش فقر در چین دارد. به گفته می زورونگ (Mei...

افزایش بارندگی با استفاده از امواج صوتی

دانشمندان چینی برای افزایش بارندگی در فلات تبت از امواج صوتی استفاده می کنند. تیمی از دانشگاه تی. سینگوا از انرژی صوتی...

روش های حفظ آب، مبارزه با خشکسالی و فرسایش خاک

این نوشتار به تشریح روش‌های نسبتاً ساده نگه‌داری خاک می‌پردازد. تکنیک‌هایی که آب را به نفوذ در خاک وا می‌دارد تا حاصلخیزی...

مبارزه با بیابان‌زایی با استفاده از سیانوباکتری‌های آبی و نوعی نانوکامپوزیت

بیابان‌زدایی و اوتریفیکاسیون آب (تغذیه‌گرایی) دو مشکل بسیار مهم محیط زیستی در سراسر جهان هستند. برای کاهش هم زمان این دو مساله،...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری