توسعه پروژه های بیابانزدایی در شهرستان اشتهارد مشارکت جوامع محلی را می طلبد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد به همراه ناظر مقیم پروژه های بیابانزدایی در این شهرستان از پروژه یکصد هکتاری طرح ملی نهضت سبز  بازدید بعمل آورد.

به گزارش خبرنگار پیام طبیعت- حسین نعمائی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با عملیات صورت گرفته در طرح ملی نهضت سبز در آذرماه سال ۹۸ در حاشیه رودخانه شور شهرستان اشتهارد که با همکاری و مشارکت همیاران طبیعت و مسئولان شهرستانی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و با نظارت کارشناسان اداره منابع طبیعی نیل به هدف تسریع گردید ،  یکصد هکتار از این  اراضی نهالکاری ، با هدف توسعه فضای سبز و بیابانزدائی صورت گرفت.

نعمائی ادامه داد: با گرم شدن هوا و کاهش بارندگی و مستعد بودن اراضی منطقه برای بیابانی شدن و جهت جلوگیری از روند بیابانزایی و کاهش اثرات ریزگردها ، اجرای چنین پروژه هایی در شهرستان می بایست با هدف تثبیت خاک صورت گیرد .

بیابان زدایی

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت در اجرای پروژه های بیابانزدایی افزود : در سالهای اخیر مشارکت جوامع محلی در نهالکاری با گونه های مقاوم به  خشکی و شوری ، علی الخصوص در هفته منابع طبیعی افزایش یافته و می بایست توسعه پیدا کند.

وی در پایان گفت: در این بازدید وضعیت نهال های کشت شده رضایت بخش بوده  و صددرصد نهال های کاشته شده سبز شدند و اتخاذ تصمیمات فنی برای حفظ و مراقبت و آبیاری صورت گرفت و دستورات لازم در محل به ناظر مقیم اعلام شد.

منبع خبر:

https://frw.ir/02/Fa/News/News.aspx?nwscid=979&nwsId=71136

تاریخ انتشار :

2020-04-14

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری