اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان برای مالچ پاشی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور مالچ پاشی سه هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه اختصاص یافت.

احمدعلی موهبتی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همچنین در سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به منطقه سیستان با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت مالچ پاشی ۹۰۰ هکتار از اراضی این منطقه که کانون بحران گرد و غبار هستند موافقت شد.

 وی افزود: با توجه به بارش باران رحمت الهی و ورود آب از کشور افغانستان  پخش آب در ۱۴ هزار هکتار از اراضی شمال سیستان و بلوچستان که کانون گردوغبار بود انجام شده است.

 استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تا پایان سال مالی مجموعه پروژه‌های مورد بهره‌برداری استان در بخش بیابان زدایی به ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد که بخشی از این پروژه‌ها در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، تداوم خشکسالی‌های ۲ دهه در سیستان و بلوچستان سبب افت آب‌های زیر زمینی و خشک شدن قنات‌های متعدد و در نتیجه از بین رفتن زیر ساخت‌های بخش کشاورزی و نابودی اکوسیستم طبیعی در سطح وسیعی از اراضی کشاورزی این استان شده است.

سیستان و بلوچستان با افزون‌ بر ۱۱ درصد از مساحت ایران به دلیل تنوع اقلیمی و وضعیت توپوگرافی رویشگاه گیاهان منحصر بفرد است به طوریکه از این گستره ۱۰.۵میلیون هکتار آن را مرتع، ۱.۲ میلیون هکتار جنگل و ۵.۶ میلیون هکتار را بیابان تشکیل می‌دهد.

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83784573

تاریخ انتشار :

2020-05-13

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری