وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در غرب و شرق کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید سبب ایجاد گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد، گفت: این شرایط فردا و پس فردا (۱۰ و ۱۱خرداد ماه) در جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

صادق ضیاییان اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،  در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب (۹ خرداد ماه) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده گاهی به‌همراه رعد و برق و وزش باد، در بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارش پراکنده همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت و در غرب و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس رشد ابر پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۱۰ خرداد ماه) در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز وزش باد، بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه روزهای یکشنبه (۱۱ خرداد ماه)، دوشنبه (۱۲ خرداد ماه) و سه شنبه (۱۳ خرداد ماه) جوی به نسبت پایدار در کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید سبب ایجاد گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب غرب و غرب کشور بویژه در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  در ادامه ضمن بیان اینکه بعدازظهر فردا (۱۰ خرداد ماه) شمال خلیج فارس و یکشنبه (۱۱ خرداد ماه) شمال و بخش‌های مرکزی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی همین مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ خرداد ماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی به‌ همراه وزش باد و به‌تدریج افزایش ابر با حداکثر دمای۳۷ و حداقل دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۱ خرداد ماه) کمی تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداکثر ۳۶ و حداقل دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: https://bit.ly/3diRBSG

تاریخ انتشار :

2020-05-30

منتشر کننده :

ali hosseinnejad

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

برچسب :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

افزایش بارندگی با استفاده از امواج صوتی

دانشمندان چینی برای افزایش بارندگی در فلات تبت از امواج صوتی استفاده می کنند. تیمی از دانشگاه تی. سینگوا از انرژی صوتی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری