نهال‌کاری در کانون‌های گردو غبار بستر تالاب هامون

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:طرح نهال‌کاری در کانون‌های گرد و غبار تالاب بین‌المللی هامون به مساحت بیش‌از یکهزار هکتار آغاز شد.

وحیدپورمردان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: محیط زیست سیستان و بلوچستان برنامه‌های متعددی برای مهار پدیده گرد و غبار در شمال استان در دست اجرا دارد.

وی گفت: از جمله برنامه‌های کنترل گرد و غبار در تالاب بین المللی هامون، قرق ۷۵ هزار هکتار از بستر تالاب به بمنظور حفظ پوشش گیاهی برای سالم ماندن بستر تالاب و کنترل گرد و غبار است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: از دیگر برنامه‌های اجرایی هدایت سیلاب‌ها و دشت‌مال‌های ورودی به تالاب به مناطق هدف و کانون‌های گرد و غبار برای تثبیت بستر تالاب است.

وی بیان کرد: پدیده گرد و غبار با شروع فصل گرما و خشک شدن تدریجی تالاب بین‌المللی هامون و وزش بادهای ۱۲۰ روزه یکی از پیامدهای خشکسالی است که معضلات فراوانی در شمال استان ایجاد کرده است.

پورمردان ادامه داد: یکی از محورهای اساسی که در برنامه احیای تالاب بین‌المللی هامون در دستور کار محیط زیست استان قرار دارد کنترل پدیده گرد و غبار برخاسته از بستر تالاب توسط بادهای منطقه است که برای دستیابی به این هدف برنامه‌های متعددی اجرا یا در دست اقدام است.

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/83849873

تاریخ انتشار :

2020-07-10

منتشر کننده :

Masoudi

به اشتراک بگذارید :

دسته بندی :

پست های مرتبط


افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون‌های گرد و غبار در کشور

تهران (پانا) – مدیر سابق طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری کانون انتشار ریزگرد در کشور را نگران کننده...

آب چاه‌های ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب...

اجلاس بین‌المللی گرد و غبار سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع دیپلماسی محیط...

گردوغبار سالانه ۶ هزار میلیارد تومان به ۵ استان کشور خسارت وارد می کند

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی برآورد شده توسط ستاد ملی...

نظر خودت را بیان کنید

اخبار

اعضای حقوقی شبکه

اعضای حقیقی شبکه

گزارش

فناوری